Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Caboocargo.dk

Høgevej 9

6705 Esbjerg Ø

Telefon 9394 4470

CVR. 45380335

Kontakt email: info@caboocargo.dk


Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Caboocargo.dk


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


  • 1. Leveringstidspunkt og transport

Normal Levering

Pakker som sendes med Fedex. Leveringstid 3-5 hverdage Du modtager en email når din ordre er afsendt.

Hvis der kan forekomme længere leveringstid, så er det oplyst på 'produktsiden'


  • 1.2 DAO – Diverse Pakker:

Tilbehør / reservedele 2-4 dages levering med DAO


  • 1.3 Ordrebekræftelse:

Straks efter du har købt en vare online, modtager du en ordrebekræftelse via e-mail. Den indeholder blandt andet et ordrenummer, navn og adresse på betaleren, betalingsmetode, evt. leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte varer.


Det er muligt at se tidligere ordrer ved at logge ind på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@caboocargo.dk


Når ordren afsendes fra os, vil du modtage en e-mail med evt. Track and Trace nummer samt en faktura på købet.


1.4 Leveringstid på vare med længere leveringstid (Fjernlager)

Har du bestilt vare med længere leveringstid, vil varen ikke kunne sendes samme dag, selvom der bliver lagt en ordre inden kl. 15:00. Det vil derimod tage den tid, som er beskrevet inde på produktsiden, hvor du har bestilt varen. Bemærk at der altid ville være tale om arbejdsdage, som vi skilter med. Vi kan derfor anbefale, at du går ind på produktet, du har bestilt, for at se leveringstiden. Har du bestilt flere varer med forskellige leveringstider - eksempelvis 1 dags levering, 3-5 dages levering og 8-12 dages levering - vil varerne blive afsendt samlet med udgangspunkt i den længste leveringstid. Ønsker du en dellevering, anbefaler vi, at du laver to ordrer.

 

  • 1.5 Step Transport

Det er vigtigt, du ved levering gennemgår dit nye produkt med chaufføren. Sådan du tjekker om produktet, har været udsat for transport skader.

Dette skal ske øjeblikligt, så vores chauffør kan tage et billede af skaden, og der ikke kan ske tvivl om skyldsspørgsmål.


  • 2.3 Garanti/reklamation for 3-hjulede el-ladcykler


Vi tilbyder 12-måneders garanti og 24-måneders reklamationsret på El-ladcykler. Garantien dækker også batteriet, med undtagelse af tilfælde hvor det sælges videre eller overdrages til en tredjepart samt situationer, hvor batteriet er blevet behandlet forkert, viser tegn på tab eller stød, eller er blevet forkert opladet over tid. Garantiperioden træder i kraft på dagen, hvor cyklen leveres eller overdrages til kunden.


Denne garanti er ikke gældende i følgende tilfælde og for sliddele:


  1. Knækket eller bøjede eger
  2. Korrosion og rust
  3. Skader forårsaget af ulykker eller force majeure
  4. Skader som er forsaget af manglede vedligeholdes eller service af produktet.
  5. Justering, slid, til spænding og vedligeholdes af hjul, eger, bremser, og bolte.
  6. Skader som er forsaget ved forkert brugt eller overbelastning i forhold til de specifikationer der er opgivet
  7. Punkteringer af dæk
  8. Gear, krank og mekaniske kabler
  9. Skader er er forsaget af uforsvarlig brug eller forkert brug af produktet.
  10. Skader der er forsaget som følge af service udført af personer med manglende kompetence
  11. Overskader der har taget skade ifølge af afblege fra solen.
  12. Ladkassen på ladcykler hvor der er kommet fugt i træet efter slag revner mm. Eller manglede overdækning, og eller - misvedligeholdelse


Hvornår din cykel skal til service - afhænger af hvad der kommer først km-tallet eller månederne. HUSK det skal udføres af en autoriseret cykel-mekaniker med dokumentation i form af kvittering for udført arbejde.



  • 3. Reklamation


Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation. Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til carboocargo i rimelig tid efter varens modtagelse.

Her anses maksimalt en måned som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.


Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet. Carboocargo.dk dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Inden en returnering bedes du kontakte Carboocargo.dk


Carboocargo.dk

Høgevej 9

6705 Esbjerg Ø

Email. info@carboocargo.dk

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.


  • 3.1 Fortrydelsesret


Ved køb er der 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden eller i en af Carboocargo´s butikker, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. 14 dags perioden starter fra den dag din ordre leveres.

Ved fortrydelse af dit køb må cyklens kilometerstand ikke overstige 2 km. Har cyklen kørt mere fratrækkes der minimum 30% af købsprisen, til istandsættelse, samt tabt fortjeneste.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du som køber. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret skal dette meddeles, samt være os i hænde senest 14 dag efter du har modtaget produktet. Det er VIGTIGT, at du sender varen direkte til os, og ikke til en pakkeshop eller lignende. Vi anbefaler derfor til tilbehør, at du benytter GLS, DAO eller PostNord.

Skal du returnere en elcykel, som eventuelt allerede er samlet så anbefaler vi at du bruger et anerkendt vognsmandsfirma.

Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret indsendes det på mail info@carboocargo.dk. I meddelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Husk at udfylde nedestående formular, så ved vi nemlig Hvor produktet kommer fra, og hvad det handler om.


Standardfortrydelsesformular:


Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende




Carboocargo


Høgevej 9


6705 Esbjerg Ø


info@carboocargo.dk


 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:



Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: ________________________



Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _________________________________________    

 Dato: _________________




3.2 Varens stand ved returnering


Som kunde hos carboocargo.dk har du mulighed for at benytte dig af din fortrydelsesret i henhold til købeloven. Det betyder, at du har 14 dage til at afprøve din nye elcykel og beslutte dig for, om den lever op til dine forventninger. Hvis du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, skal du informere virksomheden skriftligt via. e-mail på info@carboocargo.dk og indgå en aftale, inden du fysisk kan returnere cyklen.

Når du returnerer cyklen, skal den være i samme stand, som da du modtog den, og må maksimalt have kørt 2 km. Cyklen skal også være ren og fri for skidt og snavs, da MOBIKE ApS ikke kan tilbagebetale den fulde købesum, hvis cyklen har brugsspor, slid eller skidt. Hvis cyklen ikke er ren ved returnering, vil der blive trukket 650,00 kr. fra returbeløbet.

For at sikre, at cyklen ikke tager skade under transporten tilbage til virksomheden, skal den emballeres forsvarligt og sendes med et professionelt fragtfirma, der har erfaring med at transportere cykler. Carboocargo.dk modtager ikke pakker, der er sendt pr. efterkrav eller lignende.

Hvis cyklen har kørt mere end 2 km, vil der blive fratrukket 30% af salgsprisen ved eventuel returnering. Hvis cyklen har yderligere skader efter brug eller har kørt mere end 2 km, vil fratrækningsprocenten blive bestemt af Carboocargo.dk baseret på en vurdering af cyklens stand.

Det er også vigtigt at bemærke, at du som kunde selv skal afholde omkostningerne ved returnering af cyklen. Det er derfor vigtigt, at du sender pakken og eventuelle cykler direkte til Carboocargo.dk og ikke til en pakkeshop eller lignende.


  • 3.3 Klageadgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@caboocargo.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:


Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk


For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens onlineklageportal her - http://ec.europa.eu/odr


  • 4 Betaling


Vi er nød til at hæve din kort-betaling efter senest 7 dage efter betaling. Hvis der er længere end 7 dages leveringstid. Ellers udløber betalingen hos vores betalingsudbyder.



VIGTIG INFORMATION OM TRYK- OG PRISFEJL

Vi bestræber os på at levere korrekt og opdateret information om vores produkter og priser. Dog tager vi forbehold for eventuelle tryk- og prisfejl, der kan forekomme i vores materiale, herunder på vores hjemmeside, i kataloger og alle andre kommunikationskanaler.


Dette betyder, at vi forbeholder os retten til at rette fejl i produktbeskrivelser, priser og andre informationer uden forudgående varsel. Oplever du en fejl i tekster eller lign. så må du rigtig gerne kontakte os på info@carboocargo.dk

 

Databehandling af oplysninger

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Cargokid ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.




Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Vi takker for din forståelse og ser frem til at betjene dig!


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.092025